Artista: Paint
Viola K. no es deixava derrotar fàcilment per les adversitats. Així va ser
que, després d’una ruptura desastrosa amb l’home dels seus somnis, Viola es va
fer el ferm propòsit de lluitar pel que havia perdut. La seva antiga parella
era un noi cepat, gentil, irreflexiu. Feia temps que ja no estaven junts,
potser un any, potser dos, Viola K. ja n’havia perdut el compte. Per ella el
temps era una qüestió secundària. Mesos i mesos després de la ruptura, V.K. seguia
experimentant la imperiosa necessitat de travessar continents i de despullar el
seu antic amant cada vegada que sentia la flaire del seu desodorant al metro,
al bar o a la parada d’autobusos. Amb
una bondat i comprensió considerables, l’ex-xicot de V.K. li havia fet entendre
que des de feia uns quants mesos ell
havia refet la seva vida i estava amb una altra. Però Viola K estava disposada
a viatjar molt lluny per veure el seu home cepat i cap de les argumentacions
racionals de P. no semblaven convèncer-la.
La persecució d’una meta sempre és noble. I literària! Pensem en el Grial, en
la pedra filosofal, en Buscando a Nemo.
V.K. veia pel·lícules de reconciliacions i primer somicava, després se sentia
renovada, i finalment tenia encara més ganes de reprendre la batalla.
La noia de P. es deia D. i no era ni alta ni baixa, ni prima ni grassa.
Tenia uns ulls grans i atents i seguia els passos de P. amb placidesa però
determinació, perquè tampoc no era cap joveneta desproveïda d’ambicions pròpies.
Els vespres, quan tornava de les classes
de ioga, se’l trobava mig enfeinat a la caseta de fusta, cuinant amb el tors nu i un somriure als llavis. I llavors s’explicaven el dia i P. se la
mirava quasi amb timidesa, aquella timidesa que només poden demostrar els homes
honrats quan estimen de debò. Viola K. coneixia només vagament la història de D., i res no semblava preocupar-la al
respecte, perquè l’amor de veritat, deia, no entén de fronteres ni de segones
persones. Tothom sap que d’amor només n’hi ha un i que veinte años no es
nada, així que poc importen totes les hamburgueses de la terra.
Viola K. va viatjar en avió i va acudir a casa de P. un matí d’hivern. El seu destí estava escrit, i dins el seu cap
sonaven campanades de boda. Viola va arribar a l’aeroport exhausta, perquè Déu
sap com en són de fatigants, aquests vols que surten a hores intempestives. Havia baixat a l’estació de metro més propera
i havia caminat sota la neu, reconstruint el llarg camí de prats fins a la
caseta de fusta que P compartia amb D. Dins de la caseta de fusta, D. estava jugant
amb Gos, i P. no hi era.
“He vingut a recuperar el que és meu, petita hamburguesa. T’agrairia que em
facilitessis la tasca i et desmarquessis del meu camí. Ara que sóc aquí ja res
no s’imposarà entre el meu estimat i jo”. A la cara de D. es dibuixà una ganyota de
perplexitat extrema, tal vegada perquè les noies d’Hamburg
no acostumen a entendre el català. Viola K. es va instal·lar al
darrere de la caseta de fusta i va convertir el niu d’amor de P. i D. en una
veritable trinxera. La mudança es va produir amb relativa facilitat: va cavar
un sot al costat de la petita plantació de cols i patates de P. i va instal·lar-hi
un matalàs de goma. Dormia amb les cames encongides i passava l’estona tirant
pedretes a la finestra de P., sempre procurant no despertar la resta de
veïns de les altres casetes de
fusta. Així va començar una escalada
d’ofensives sense precedents. Viola K.
va ofrenar a P. primer amb un pastís, després amb un llarg poema d’amor,
finalment amb la proposta d’un sopar romàntic al sot. P. s’hi negava,
diplomàtic. Viola l’assaltava mentre anava cap a la feina, mentre comprava amb
la seva àvia, mentre anava al lavabo cada matí a les 6.30 com un rellotge. La
desesperació de P. no tenia límits. La policia no intervenia, perquè Viola K.
feia servir l'amor i les roses vermelles com a única arma. Alguns matins en què D. es dirigia al centre
de ioga on treballava, Viola K. la seguia i la colpejava repetidament al cap amb un ram de
flors. Cap possibilitat de denúncia, cap mitjà legal per
acabar amb la persecució muda de l’heroïna Viola K., que s’havia convertit ara
en una autèntica icona de la passió desenfrenada. Primer Joana la Boja passejant el cadàver del
seu difunt espòs, després Viola K. amb el seu sot al terra d’un pati, en vaga
indefinida, reclamant ser corresposta a qualsevol preu. Amb el pas del temps P.
i D.
es van veure empesos a l’exili, obligats a fugir de la seva caseta de fusta.
La nit abans de la seva marxa, Viola
K. va voler atemptar un darrer cop contra la intimitat de la parella, fer
l’últim intent de recuperar P. Va obrir la porta de la caseta de fusta d’un cop
sec, infalible. P. I D. estaven en una situació compromesa, les galtes del cul
de P. nues i visibles des de l’entrada. Amb l’embranzida de la porta el noi va
caure esglaiat del llit que acabava de construir, i amb ell va caure D., i P. i
D. van caure sobre Gos. Tot va produir-se amb tanta mala sort per part de tots
tres que quan Viola els intentà aixecar ja no en quedava res. El pols de P.,
aturat; el coll de D., desencaixat, les vèrtebres de les cervicals mortalment
esquinçades en dos, el pesat crani d’ella sobre el pit immòbil d’ell. I Gos esclafat, la llengua i els ulls penjant i fora d'òrbita.
Viola va contemplar-ho tot amb una serenitat impecable. Prop del llac, a
poques passes de la casa, una altra parella sonàmbula de tendresa es passejava
tranquil·lament. I en la seva nova llibertat, V.K. exhalà l’aire fresc de
mitjanit i va sentir renéixer en ella una nova alegria. Viola K. tenia s’havia tornat
a enamorar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario