lunes, 17 de febrero de 2014

XO-XU-BOIG


Pero mujer...¿Qué haces?
Tio de l'Apm

ESCENA 0  
La noia 1 va amb bicicleta. Circula per un passeig elegant que està envoltat d'una reixa de filferro negre. Hi ha arbres pelats i fa un dia gris, se sent la música d'un saxo dins la Ciutadella. La noia s'excita amb la melodia i comença a pedalejar més de pressa, amb el cap als núvols.


ESCENA I
La MariPili espera davant de la porta assegut en una cadira de plàstic. És un tio gras i corpulent carregat d'arracades i rastes i algunes extensions de color rosa. La MariPili no pot tolerar la discriminació de gènere de la qual és víctima, que li impedeix formar part del col·lectiu feminista no-mixte.Dins de la sala se sent el refilar d'una dona jova revolucionària. La MariPili esbufega.
Al cor de l'assemblea feminista no-mixta s'hi planifica la manifestació del 8 de març. Totes estan assegudes al terra, en rotllana. Hi ha una noia que fa molta estona que parla i que fa tota la pinta d'estar encantada d'haver-se conegut. És una oradora-política nata, o si més no això és el que ella pensa. El seu discurs produeix tedi entre totes les assistents però cap d'elles fa res per contradir-la.
- Si ens impedeixen, daxo, organitzar-nos en les nostres formes de lluita i les nostres maneres d'expressió no repressiva dons llavors NO  assistirem a l'assemblea mixta per la preparació de la mani del 8 de març. No hem de deixar que ens cohibeixin ni ens obliguin ni ens imposin de fer una reunió conjunta si nosaltres no estem preparades i preferim organitzar-nos només entre nosaltres mateixes. Hi hauria d'haver, daxo, un debat intern previ a l'assemblea mixta. Mireu, si voleu, jo puc coordinar la comissió de valoració i fer de moderadora en el debat sobre si hem de reunir-nos o no amb els col·lectius feministes mixtes. -la perspectiva de coordinar la comissió de valoració de l'assemblea feminista no-mixta li encén les galtes de picardia. Mentrestant, un pobre desgraciat amb titola obre la porta de la sala.
-Perdona, és que estem reunides.
- Venia per participar en les accions del 8 de març.
Totes es miren. Callen. El tio es queda palplantat a la porta.
-Daxò, aquesta és l'assemblea no mixta de dones del barri de Tràcia. Encara hem de decidir si acceptem algun home de cara a la, daxo, organització per a la manifestació del 8 de març. Ho sento.
Tot d'una, la MariPili aprofita que la porta ha quedat entreoberta i irromp a la sala fent gala d'una agressivitat típicament patriarcal. La seva entrada es produeix amb una fúria tal que embasteix al pobre desgraciat que ha picat a la porta i ell i el/la Maripili van a parar a terra dirigint patades a l'aire i picant a terra amb els punys.


ESCENA II ELOGI DE LA MASCULINITAT REPROBABLE

La noia 2 imagina que s'està en un  bar fent de gogo i que  fascina una colla de criminals amb els seus moviments. Imagina que és una PUTA SEDUCTORA en els dos sentits que té l'expressió. És un tuguri fosc,i ella balla en una barra d'streaptease. Apareix un grup de criminals de segona. Un d'ells porta gorra, l'altre una bomber, el més elegant ostenta una gavardina i uns ulls blaus sucosos. Llàstima que faci ulleres.I que se li hagi inflat la cara. I que li agradi massa la coca.  
- No tio, no haurien d'haver dit re. El Nacho està a la presó per culpa d'aquesta merda de penya. S'ha acabat tio. Estem sols, i si la poli es torna a mirar el puto vídeo de les declaracions a mi i al Cani ens passarà com a tu, Kipe.
-Mola, el talego, tio- el Cani el de la gorra té un somriure groguenc i fàcil.
- Calla, imbècil. Segur que no et molaria el talego. Segur que et cagaries les calcetes, al talego.
- Tio, saps què fan els coloms al camp de batalla? Els coloms arriben fins al final. Envien la carta o el que sigui que han d'enviar a la destinació que cal passi el que passi. A les guerres han salvat vides de mils soldats perquè no els importa una merda morir pel seu objectiu. S'hi deixen les plomes, tio jajaj sents? les plomes tio!
- Què cony dius dels coloms, Kipe? A qui cony li importen els coloms hòstia? - El tio de la gavardina i els ulls blaus sucosos està nerviós i encocat, doblement nerviós. El Cani mai no es fot coca. Tampoc es treu mai la seva gorra, estigui en espais tancats o oberts. S'hi sent còmode, diu, però la realitat és que el Cani necessita d'algun tret distintiu per senitr-se home.
-Weno, no s'està tant malament al talego, tio. Jo tenia ganes d'anar al talego, de veure com són les coses allà dintre. Tinc molts germans allà ara, tio. El Nacho i jo serem germans per sempre.
- Com estava el  Nacho quan vas sortir, tio?
...


- Vale, vale valee - el Kipe expresidiari amant dels coloms i cinturó negre de Karate, 7è grau Khan de Muai Thai i nivell 3 de boxa convencional dirigeix una mirada  lasciva a la nostra puteta d'streaptease. La puteta fa veure que no el veu i actua com si el seu trance s'hagués accelerat de forma casual. El noi de la gavardina negra (ulls blaus sucosos, massa coca) i el de la gorra també se la miren amb certa insistència fins que finalment ella s'ajup sobre els seus talons de deu centímetres i els demana un glopet del que sigui que beuen (líquids de colors llampants en tub, clàssica fórmula del cubata) mentre els diu, què tal guapos, com esteu avui. I la grapeja ara l'un, ara l'altre.


ESCENA III

Veiem la noia 2 estirada, de cara a la finestra. Es filtra un sol esplèndid. Ella imagina que prepara un cafè i uns ous ferrats a la cuina. Imagina que va al llit i li porta l'esmorzar a ell. S'imagina que ell somriu sense dissimular gens la seva alegria i que tots dos s'abracen amb la certesa que estaran junts per sempre més -que és l'equivalent a un intens període de dos, tres anys a tot estirar. Però que no se'ns encomani el cinisme: deixem que s'abracin i facin sexe amb un amor desbordant sense mirar ni un moment al rellotge.  
Tot són imaginacions d'ella, és clar. Continua estirada de cara a la finestra. Ell s'encén un cigarret i ella engega un blabla superficial que mai no atacarà l'única cosa important, que és que està deseperada perquè només sap obrir-se de cames i no de braços. Ell s'aixeca i es vesteix. Callen. Ella li fa un petó etern a la porta de casa. Ell se'n va i no es diuen res, no es tornaran a veure.

ESCENA IV. RIDICULITZACIÓ DE LA PATERNITAT RESPONSABLE
Tornem a estar amb la noia 1 de la bicicleta. Pedaleja de pressa i passa massa a la vora d'un pare atractiu que condueix orgullós el cotxet de la seva filla. El pare li diu Mira per on vas hòstia. Ella es gira i li diu: Tranquil, NO li passarà res a la teva nena jajajaja. Ell se sent com una maruja i queda contrariat i li respon alguna sentència irada. Mentre això passa ella segueix mirant-se'l a ell en comptes de mirar cap endavant i cau de la bicicleta, va a parar damunt l'asfalt. Veiem com la noia 1 fa una ganyota dolorosa i ja no veiem res més.


No hay comentarios:

Publicar un comentario